Marmota Maps Joc de cărți Animale alpine Quartett
32 de animale alpine diferite - de la A ca „Alpen-Langohr” (ureche lungă alpină) până la Z ca „Zitronenzeisig” (semințe de lămâie), de la micuța „Gletscherfloh” (purice de ghețar) până la puternicul „Braunbär” (urs brun). Șase categorii și informații speciale despre fiecare animal asigură multă distracție în timp ce descoperiți lumea animalelor din Alpi.
Jocul se joacă în următoarele categorii:
Este indicată speranța de viață maximă obișnuită a animalelor. Cu excepția animalelor de fermă, datele se referă la animale care trăiesc în sălbăticie.
Pentru animalele zburătoare este indicată anvergura maximă obișnuită a aripilor. Pentru celelalte animale, indicăm lungimea de la vârful botului sau nasului până la rădăcina cozii.
Este indicată greutatea maximă obișnuită a animalelor.
- Habitat (altitudine maximă)
Este indicată altitudinea maximă obișnuită la care se găsesc reprezentanții speciilor animale (inclusiv în afara Alpilor).
- Comunitate (mărimea grupului)
Este indicată dimensiunea maximă obișnuită a grupurilor în care trăiesc animalele. În cazul speciilor care petrec cel puțin un an crescându-și puii, sunt incluși și puii.
Este indicat numărul mediu de descendenți pe care animalele îi aduc pe lume. În cazul speciilor ovipare, se indică numărul mediu de ouă depuse.
Reguli de joc:
Varianta 1
Jocul se poate juca cu cel puțin doi jucători. La început, toate cărțile sunt amestecate bine și distribuite în sensul acelor de ceasornic. Jucătorul din stânga celui care a împărțit cărțile începe, numind o categorie a cărții de sus din teancul său. Valoarea este comparată cu cea de pe cartea de sus a jucătorului următor. În funcție de acord, câștigă cartea cu valoarea mai mare sau mai mică. Câștigătorul primește cartea celuilalt jucător. Câștigătorul este cel care are toate cărțile la sfârșitul jocului. Dacă un jucător mai are doar trei cărți în mână, nu mai trebuie să joace cartea de sus, ci poate alege o carte. Dacă două valori sunt egale, urmează o rundă de decizie. Jucătorul care strigă primul „Stich” poate alege noua categorie în runda de decizie.
Varianta 2
Jocul se poate juca cu cel puțin trei jucători. Există opt perechi de cvartete - de la 1A-D la 8A-D. Scopul este de a aduna cât mai multe cvartete care se potrivesc. La început, toate cărțile sunt amestecate bine și distribuite în sensul acelor de ceasornic. Jucătorul din stânga dealerului începe, întrebând un jucător la alegere despre o anumită carte, de exemplu 2D. Jucătorul trebuie însă să aibă deja cel puțin o carte din acest cvartet, în exemplul nostru 2A, 2B sau 2C. Dacă jucătorul are cartea cerută, trebuie să i-o dea jucătorului care a cerut-o. În acest caz, primul jucător joacă din nou, până când un jucător nu mai are cartea dorită. Apoi, următorul jucător joacă în sensul acelor de ceasornic. Dacă un jucător are un cvartet complet, îl pune cu fața în sus pe masă. Câștigător este cel care a adunat cele mai multe cvartete la sfârșitul jocului.
Protejați jumătate de metru pătrat de natură cu fiecare set de patru cărți - LBV
Natura rămâne frumoasă doar dacă îi acordăm spațiul pe care îl merită. De aceea, Marmota Maps protejează jumătate de metru pătrat de natură cu fiecare set vândut, prin intermediul unei mici donații către Landesverband für Vogelschutz in Bayern e.V. (LBV). LBV nu protejează doar spațiile naturale. De asemenea, administrează cabana Adlerhütte din Bad Hindelang, unul dintre cele mai bune locuri din Alpii pentru observarea vulturilor cu cap de stuf, oferind numeroase informații despre stăpânul cerului alpin, și se implică în multe alte proiecte pentru protejarea naturii. Sprijiniți și dumneavoastră LBV în activitatea sa achiziționând acest joc de cărți!